Stockholms Kvinnohistoriska är ett innovativt museum utan permanent byggnad – istället görs utställningar digitalt, på offentliga platser och hos medlemmar. Muséet arbetar för att göra kvinnohistorien synlig och en historieskrivning som rymmer fler perspektiv. Nu och fram till 9 april gästas ArkDes av Stockholms Kvinnohistoriska där besökaren får följa med på en kvinnohistorisk resa i tid och rum. Besök Stockholms Kvinnohistoriskas hemsida för att läsa mer här.
Kristaller som ska hjälpa med allt från att lindra smärta till att nå drömmar har blivit en allt större trend. I podddokumentären Kristallsjukan från Spotify Dok utforskar journalisten Fanny Hedenmo vad de magiska stenarna gör med oss, vem som tjänar på den växande industrin och vem som betalar priset för vårt helande. Finns i tre delar att lyssna på här.
Fotografiska Live presenterar Visual Art Club – ett nytt klubbkoncept som är en audiovisuell konstupplevelse på Fotografiska med fyra tillfällen under 2023. Varje klubb blir en uppslukande upplevelse med livemusik, dj-uppträdanden och dans som omsluts av konstinstallationer i den största lokalen på Fotografiska med en 200 kvadratmeter stor projektionsyta. Premiären blir 25 mars då sommartid firas in med en kväll som hyllar människans relation med naturen och bjuder på framträdanden från Dungen och JOY. Läs mer här.
Mooncake Media är ett litet produktionsbolag lokaliserat i Stockholm. Grundare Ulrika Örn kom till oss med behovet att utveckla en grafisk identitet för Mooncake Media. Läs mer om arbetet här.
Subscribe to our newsletter
Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.