Skip to content
  • About
  • About
  • Cases
  • Cases
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • News/Inspo
  • News/Inspo
  • Contact
  • Contact

October 3, 2025

WDW Weekend NO. 113

I WDW Weekend delar vi med oss av tips, aktuella spaningar och härliga aktiviteter.

Utställning / Muserna som inspirerade och utmanade Picasso

Den 4 oktober öppnar höstens stora presentation på Artipelag, en omfattande utställning med åtta kvinnliga konstnärskap som inspirerat en av 1900-talets mest betydande konstnärer – Pablo Picasso. Utställningen Muserna som inspirerade och utmanade Picasso sammanför 150 verk av de kvinnliga konstnärer som verkade i Picassos närmaste krets. Läs mer här.

Dokumentär / Jag är Martin Parr

I denna dokumentär möter vi den brittiske fotografen Martin Parr, känd för sina färgstarka och ironiska skildringar av vardagsliv och konsumtionskultur. Genom intervjuer och ikoniska bilder ges en inblick i hans unika blick på världen och hur han blivit en av samtidens mest inflytelserika dokumentärfotografer. Finns att se på Svtplay.

Konst / Affordable Art Fair

Den 1-5 oktober fylls Nacka Strandsmässan av färg, form och kreativitet när Affordable Art Fair återvänder till Stockholm. Här samlas gallerier från både Sverige och internationellt för att visa upp samtidskonst i alla tänkbara uttryck – målningar, fotografi, skulptur och grafik. Fokus ligger på att göra konst mer tillgänglig, med verk i olika prisklasser, så att både samlare och nybörjare kan hitta något som passar. Mer info finns här.

WDW Creative Studio / Case: Countryside Hotels

På en marknad där många hotell påstår sig erbjuda unika eller extraordinära upplevelser finns alltid risken för besvikelse. Countryside Hotels eliminerar den risken genom att erbjuda en noggrant utvald kollektion av hotell som har valts ut för sin kvalitet, atmosfär och service. Under våren inledde vi ett samarbete med Countryside Hotels med uppdraget att utveckla ett långsiktigt kommunikationskoncept som definierar varumärkets identitet och hur det ska uppfattas av sin publik. Målet var att stärka varumärkeskännedomen, tydliggöra positioneringen och skapa en enhetlig och inspirerande grund för all kommunikation. Läs mer om projektet här.

More News

INSPO

October 6, 2025

Vi lanserar YAY YAY – en ny destination för J-Beauty

Read more

INSPO

October 3, 2025

WDW Weekend NO. 113

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

September 25, 2025

WDW (be more) Creative – Samtal med Olof Lindh, grundare av Kive

WDW (be more) Creative är våra öppna föreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

INSPO

September 19, 2025

WDW Weekend NO. 112

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

NEWS

September 10, 2025

Vi är nominerade i Svenska Designpriset

Read more

INSPO

September 8, 2025

Krönika: Varumärken byggs med känslor, inte kalkyler

Read more

INSPO

September 5, 2025

WDW Weekend NO. 111

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

August 22, 2025

WDW Weekend NO. 110

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

June 27, 2025

WDW Weekend Summer Edition 2025

I WDW Weekend Summer Edition delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter för sommaren 2025.

Read more

NEWS

June 24, 2025

Vi söker just nu två praktikanter till hösten 2025

Read more

INSPO

June 19, 2025

WDW (be more) Creative – Om musik med Johan Seidefors

WDW (be more) Creative är våra öppna föreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

NEWS

June 16, 2025

WDW Creative Studio bakom ny grafisk profil för Olov Lindgren

Read more

View all news

Subscribe to our newsletter

About
Let's Talk
News

Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Stockholm
  • Döbelnsgatan 35
  • 113 58 Stockholm Sweden
  • Singapore
  • 190 Holland Road
  • 03-15 278585 Singapore