Skip to content
  • About
  • About
  • Cases
  • Cases
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • News/Inspo
  • News/Inspo
  • Contact
  • Contact

September 19, 2025

WDW Weekend NO. 112

I WDW Weekend delar vi med oss av tips, aktuella spaningar och härliga aktiviteter.

Utställning / Gravity, Be My Friend

Konsthallen Accelerator visar just nu Gravity, Be My Friend, en utställning av den banbrytande videokonstnären Pipilotti Rist. Här bjuds besökarna in i drömlika och immersiva installationer där kropp, begär och genus undersöks med en unik kombination av humor, poesi och teknologisk innovation. Rists verk, både intima och monumentala, skapar en omslutande upplevelse som suddar ut gränsen mellan betraktare och konstverk – och gör publiken till en aktiv del av konsten. Mer info finns här.

Pressbild: Christian Saltas

Dokumentär / The Final Copy of Ilon Specht

The Final Copy of Ilon Specht berättar historien om copywritern Ilon Specht, som 1971 myntade L’Oréals ikoniska slogan ”Because I’m Worth It”. Dokumentären skildrar spektrumet av hinder hon mötte i den mansdominerade reklamvärlden – hur hennes idéer ifrågasattes och hur hon kämpade för att budskapet skulle vara från en kvinnas perspektiv, inte objektifierande eller definierat av andras blickar. Sloganen blev något mer än reklam – en feministisk kraft, ett manifest för självrespekt – och har i över 50 år förblivit ett centralt uttryck för L’Oréal, som fortfarande används globalt och översatts till många språk. Finns att se här.

Playlist / Singular Society: Essential Fall 2025

Vi tipsar om Singular Society’s ultimata playlist för hösten 2025. Finns att lyssna på här.

WDW Creative Studio / Case: Key to Söder

Som en del av NOFO Hotels paraplykoncept Live Like A Local har vi lanserat KEY TO SÖDER – en kuraterad tjänst som öppnar dörren till Södermalms mest eftertraktade mat- och kulturupplevelser, från dolda pärlor till nya favoriter. NOFO blir mer än ett hotell – det blir nyckeln till Södermalm, där gästerna kan undvika turistfällor och upptäcka staden på riktigt, som en lokalinvånare. Läs mer om projektet här.

More News

INSPO

September 19, 2025

WDW Weekend NO. 112

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

NEWS

September 10, 2025

Vi är nominerade i Svenska Designpriset

Read more

INSPO

September 8, 2025

Krönika: Varumärken byggs med känslor, inte kalkyler

Read more

INSPO

September 5, 2025

WDW Weekend NO. 111

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

August 22, 2025

WDW Weekend NO. 110

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

June 27, 2025

WDW Weekend Summer Edition 2025

I WDW Weekend Summer Edition delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter för sommaren 2025.

Read more

NEWS

June 24, 2025

Vi söker just nu två praktikanter till hösten 2025

Read more

INSPO

June 19, 2025

WDW (be more) Creative – Om musik med Johan Seidefors

WDW (be more) Creative är våra öppna föreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

NEWS

June 16, 2025

WDW Creative Studio bakom ny grafisk profil för Olov Lindgren

Read more

INSPO

June 13, 2025

WDW Weekend NO. 109

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

May 23, 2025

WDW Weekend NO. 108

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

May 19, 2025

WDW (meet our) Creative: Sarah Wirgård Wiklund

Read more

View all news

Subscribe to our newsletter

About
Let's Talk
News

Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Stockholm
  • Döbelnsgatan 35
  • 113 58 Stockholm Sweden
  • Singapore
  • 190 Holland Road
  • 03-15 278585 Singapore