I artikelserien WDW (meet our) Creative, presenterar vi vänner ur vårt nätverk. Denna gång träffar vi Sarah som pluggar Communication Design på Berghs SoC och gör sin praktik hos oss under våren.
I artikelserien WDW (meet our) Creative, presenterar vi vänner ur vårt nätverk. Denna gång träffar vi Sarah som pluggar Communication Design på Berghs SoC och gör sin praktik hos oss under våren.
Mitt namn är Sarah och jag bor i en senapsgul funkislägenhet i Hammarbyhöjden. På min fritid pysslar jag gärna med växter, mat och mode, just nu är minimalism och japanska plagg extra hett. Jag pluggar Communication Design eftersom jag alltid haft ett öga för färg och form. Som barn ritade jag mycket och på senare år kan jag inte låta bli att bli uppslukad av snygga posters och förpackningar.
Det roligaste med design är att jag får vara lekfull och uttrycka mig kreativt. Jag är inte rädd för färg eller starka illustrationer och tycker i många fall att more is more. Bring it on!
Även om jag ofta föredrar maximalism när det kommer till design så är det fortfarande viktigt med balans. Därför ser jag det som utmanande att hitta den perfekta harmonin mellan avskalat och färgsprakande.
Jag får inspiration av allt som jag kan vila ögonen på. Fina posters, människor i min omgivning eller till och med gammalt porslin kan räcka för att fånga mitt intresse. Många inser inte hur mycket betydelse grafisk design har på resten av samhället och vilken skillnad en snygg logotyp faktiskt kan göra.
På rak arm skulle jag säga Yochi Tomo Nara, en lite smått galen japansk samtidskonstnär. Det jag gillar med honom är att han jobbar med enkla former och figurer som speglar hans egna barndomsupplevelser, aktuella känslor och tankar om världen.
Jag har alltid älskat Japan och inte kan sluta tänka på min resa dit. Därför hade det varit så häftigt att få skapa en grafisk identitet för ett kommande japanskt företag. Gärna med mycket färger, former och animationer.
Färg: Vinröd eller Matcha grön.
Kreativt verktyg: Oljepastell på canvas.
Bästa sättet att komma ur en kreativ svacka: Unna sig en fika på något krypin på Södermalm med gott sällskap, helst i solen.
Subscribe to our newsletter
Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.