Skip to content
  • About
  • About
  • Cases
  • Cases
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • News/Inspo
  • News/Inspo
  • Contact
  • Contact

August 30, 2022

WDW (Meet our) creative: Amanda Rönn

I artikelserien WDW (meet our) Creative, presenterar vi vänner ur vårt nätverk. Denna gång träffar vi Amanda Rönn som vi jobbat tillsammans med i flera projekt.

Amanda, berätta om dig själv, vem är du och vad jobbar du med?

Just nu är jag mammaledig och hemma med världens busigaste lintott, men annars jobbar jag som copywriter. Sedan min son föddes har jag även gått all-in pysselmamma och börjat virka, sticka och måla. Känner mig ca 85 år gammal men jag älskar det!

Vad är det roligaste med ditt jobb?

Jag sa nån gång att jag älskar att skriva för att jag tycker om att trycka på knappar. Det kan man ju läsa in mycket i men just då menade jag faktiskt bara att jag gillar tangentbord, haha. Men jag älskar verkligen att skriva, nästan oavsett vad syftet är. Tycker alltså det är lika givande att skriva byråkratiska foldrar som filmmanus, vilket är en väldigt tacksam egenskap att ha om man är just copywriter.

Var finner du inspiration?

Jag läser väldigt mycket, både nytt och gammalt. Jag är ihop med en bibliotekarie och varje vecka kommer han hem med böcker han tror jag ska gilla, det är den största lyxen jag kan tänka mig! Annars brukar jag försöka att inte ha hörlurar på tunnelbanan utan att istället tjuvlyssna på andras samtal, det lär man sig otroligt mycket av tycker jag.

Har du något drömprojekt?

Det vore kul att få sätta tonaliteten för en produkt som många olika typer av människor tar del av. Lite som Tonårsparlören som IQ gjorde, den läste jag från pärm till pärm trots att jag varken var tonåring eller förälder.

Vad är det bästa med att jobba med WDW?

Människorna, utan tvekan. Alla är glada och schyssta, det är aldrig något krångel och allas åsikt räknas.

Personliga favoriter

Tv-serie: Blev helt knockad av The Rehearsal! Blir glad av att riktiga människor är så konstiga, verkligheten överträffar verkligen dikten i det här fallet.

Podcast: Every Outfit, två bitchiga och roliga amerikanska tjejer pratar om Sex and the City och annan, mer aktuell, populärkultur. Kul!

Bok: Läste nyligen Skriva & älska av Lily King och tyckte mycket om den.

Restaurang: Min kille gillar komplicerad öl av typen ”fermenterad kiwi med doft av höstack” så när vi hittar ställen som serverar sånt men dessutom har god mat och nice vin blir vi glada! Livs på Bjurholmsgatan är en sån restaurang!

 

More News

INSPO

May 9, 2025

WDW Weekend NO. 107

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 25, 2025

WDW Weekend NO. 106

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 11, 2025

WDW Weekend NO. 105

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 21, 2025

WDW Weekend NO. 104

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 18, 2025

WDW (be more) Creative – Om doft med Fredrik “Feffe” Dalman

WDW (be more) Creative är våra öppna frukostföreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

INSPO

March 7, 2025

WDW Weekend NO. 103

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

February 18, 2025

Get to know WDW Creative: Thilma Holmström

Read more

INSPO

February 14, 2025

WDW Weekend NO. 102

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

NEWS

February 12, 2025

Den visuella identiteten för Grammis 2025

Read more

NEWS

February 4, 2025

WDW tar steget till Singapore – utforskar nya insikter för Skandinavien

Read more

NEWS

February 3, 2025

Holebrook väljer WDW Creative Studio för att stärka och förnya varumärket

Read more

INSPO

January 31, 2025

WDW Weekend NO. 101

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

View all news

Subscribe to our newsletter

About
Let's Talk
News

Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Stockholm
  • Döbelnsgatan 35
  • 113 58 Stockholm Sweden
  • Singapore
  • 190 Holland Road
  • 03-15 278585 Singapore