Skip to content
  • About
  • About
  • Cases
  • Cases
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • News/Inspo
  • News/Inspo
  • Contact
  • Contact

October 16, 2024

Urban Deli väljer WDW Creative Studio som ny strategisk partner och designbyrå

Urban Deli har valt oss som sin nya strategiska partner och designbyrå. Samarbetet syftar till att ytterligare utveckla Urban Delis övergripande varumärke och grafiska profil, med målet att stärka företagets ställning som en central del av Stockholms kulinariska scen.

Urban Deli grundades för 15 år sedan med visionen att skapa en plats där människor kan samlas och njuta av god mat, dryck och inspiration under ett och samma tak. Med sitt innovativa koncept har Urban Deli lyckats sammanföra de bästa delarna av en restaurang, en deli och butik, vilket har skapat ett dynamiskt och socialt rum för matälskare.

 

Med fyra enheter: Nytorget, Sveavägen, Sickla och det senaste tillskottet i Hagastaden, som öppnade under våren är Urban Deli idag en självklar mötesplats i Stockholm. Hagastadenenheten markerar ett nytt kapitel i Urban Delis tillväxtresa och är ett viktigt steg i företagets strategi att erbjuda matupplevelser av högsta kvalitet på ett hållbart och innovativt sätt. Dessutom driver Urban Deli även ett hotell på Sveavägen, som har blivit ett populärt nav för både lokala besökare och turister.

 

Två av grundstenarna i företagets filosofi är innovation och hållbarhet, och som ett utvecklingsbolag inom Axfoodkoncernen är tanken att Urban Deli ska vara en destination för framtidens mat. Här ska man på ett tydligt, ärligt och lekfullt sätt dela med sig av kunskap och inspirera till enkel, rolig och klimatsmart matlagning. Genom sin kontinuerliga utveckling har Urban Deli befäst sin position i Stockholm som en nyskapande aktör som erbjuder inte bara mat och dryck, utan en hel livsstilsupplevelse, där kundernas förväntningar på hållbarhet, kvalitet och gemenskap alltid står i fokus.

 

– Urban Deli har alltid strävat efter att ligga i framkant när det gäller att skapa unika och inspirerande mötesplatser för människor som delar vår passion för mat och dryck. Numera är vi dessutom en accelerator inom hållbara och innovativa måltidslösningar. I samband med att Urban Deli i år firar 15 år vill vi förtydliga och förnya vår grafiska profil och blicka framåt. Med vårt partnerskap med WDW Creative Studio ser vi fram emot att ytterligare stärka vårt varumärke och föra vår vision framåt, säger Olivia Secher från Urban Deli.

 

Läs artikeln som Resumé skrev här: https://www.resume.se/affarer/byraval/urban-deli-valjer-wdw-ska-utveckla-varumarket-och-grafiska-profilen/

More News

INSPO

May 19, 2025

WDW (meet our) Creative: Sarah Wirgård Wiklund

Read more

INSPO

May 12, 2025

WDW Creative Studio Tokyo Guide 2025

WDW Creatve Studios guide till Tokyo 2025. En guide som tar dig bortom det uppenbara, in i vindlande gränder, till vinylbarer, handplockad vintage, utsökta vinbarer och stillsamma boktempel.

Read more

INSPO

May 9, 2025

WDW Weekend NO. 107

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 25, 2025

WDW Weekend NO. 106

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 11, 2025

WDW Weekend NO. 105

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 21, 2025

WDW Weekend NO. 104

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 18, 2025

WDW (be more) Creative – Om doft med Fredrik “Feffe” Dalman

WDW (be more) Creative är våra öppna frukostföreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

INSPO

March 7, 2025

WDW Weekend NO. 103

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

February 18, 2025

Get to know WDW Creative: Thilma Holmström

Read more

INSPO

February 14, 2025

WDW Weekend NO. 102

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

NEWS

February 12, 2025

Den visuella identiteten för Grammis 2025

Read more

NEWS

February 4, 2025

WDW tar steget till Singapore – utforskar nya insikter för Skandinavien

Read more

View all news

Subscribe to our newsletter

About
Let's Talk
News

Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Stockholm
  • Döbelnsgatan 35
  • 113 58 Stockholm Sweden
  • Singapore
  • 190 Holland Road
  • 03-15 278585 Singapore