Holebrook Sweden gick under hösten ut i pitch och har valt oss som sin nya strategiska partner för design och varumärkesutveckling.
Holebrook Sweden gick under hösten ut i pitch och har valt oss som sin nya strategiska partner för design och varumärkesutveckling.
Samarbetet syftar till att förnya och stärka Holebrooks varumärke och grafiska profil, samtidigt som företagets hållbara värderingar och tidlösa designfilosofi fortsatt ska stå i centrum.
Vi är ett varumärke som funnits länge och är väletablerat inom retail. Vårt fokus nu är att öka varumärkeskännedomen, addera nya målgrupper och bli ett tydligare varumärke på en global marknad genom vårt samarbete med WDW Creative Studio. Deras kreativa och strategiska kompetens samt filosofi vad gäller samarbete och processer gör dem till den partnern för oss när vi nu blickar framåt och ser hur vi kan förnya vårt varumärke, samtidigt som vi står fast vid våra grundläggande värderingar, säger Anneli Gustavsson, marknadschef, Holebrook.
Samarbetet med WDW Creative Studio omfattar en förnyelse av Holebrooks grafiska profil och varumärkesidentitet, där målet är att förtydliga företagets position på en internationell marknad och göra det ännu mer synligt som en ledande aktör inom hållbart mode.
Det känns fantastiskt att få arbeta med Holebrook och vara en del av deras resa mot att ytterligare förtydliga och förnya varumärket. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en visuell identitet som både reflekterar deras starka hållbarhetsfokus och deras ambition att vara ett varumärke för framtiden, säger Hanna Nordström, delägare och byråchef på WDW Creative Studio.
Första delar av profilen visades under Copenhagen international fashion fair 28-30 januari.
Läs artikeln som Habit skrivit om samarbetet här: https://www.habit.se/article/view/1142771/holebrook_rebrandar_for_att_attrahera_den_medvetna_kunden
Kort om Holebook:
Holebrook grundades 1999 på den svenska västkusten med målet att skapa funktionella och hållbara kläder för stilmedvetna konsumenter. Deras första kollektion bestod av stickade tröjor med vindtätt foder – en signaturdetalj som fortfarande finns kvar i dagens kollektioner. Med över 20 års erfarenhet av design och hållbar produktion är Holebrook nu representerat i 13 länder och har etablerat sig som ett starkt varumärke inom hållbart mode.
Subscribe to our newsletter
Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.