Skip to content
  • About
  • About
  • Cases
  • Cases
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • News/Inspo
  • News/Inspo
  • Contact
  • Contact

November 25, 2024

Apotekarnes bjuder på härlig (och ärlig) julkampanj

Apotekarnes Julmust är inte bara en älskad klassiker, utan också det varumärke som det svenska folket mest förknippar med julen. Nu bjuder julbordets ohotade etta tillbaka med en insiktsfull och fröjdefull julkampanj signerad WDW Creative Studio.

I en undersökning från 2021, utförd av Novus på uppdrag av Resumé, hamnade Apotekarnes Julmust högst upp på listan över varumärken man mest förknippar med julen. Att vara synonymt med julen visar på hur otroligt starkt och omtyckt varumärket är ute i stugorna, vilket också bevisas av de närmare 170 000 julmustfans som utgör Apotekarnes Facebookgrupp.

 

– När man har ett så starkt varumärke som Apotekarnes Julmust, samt en målgrupp som är lika mycket fans som de är konsumenter är det viktigt att ibland kunna vara generös nog att underhålla istället för att övertala, säger Maria Engelbrekts, Brand Manager Apotekarnes.

 

Att förmedla en idyllisk julkänsla är en balansgång då det lätt hänt blir antingen för perfekt och tillrättalagt eller alldeles för generiskt. För att väcka känslor och minnen till liv, som julen fullkomligt kryllar av, behövs det saker som man faktiskt kan relatera till.

 

– Julen är den högtid då vi är som mest traditionsbundna, och gärna gör saker på EXAKT samma sätt, år ut och år in. Inte ens trassliga ljusslingor och knäck som kokar över är besvärande nog för att få oss att ändra oss. I kampanjen lyfter vi fram några av dessa kära besvär med värme och glimten i ögat, säger Marcus Bellafesta, Creative Director på WDW Creative Studio. Kampanjen kommer att gå i print, utomhus, i tunnelbanan, digitala kanaler och i sociala medier från och med 25 november.

  

ARBETSGRUPP

Carlsberg Sverige

Maria Engelbrekts, Brand Manager Apotekarnes

Johan Kikas, Marketing Manager Water & Soft Drinks

 

WDW Creative Studio

Camilla Heurlin, Projektledare

Marcus Bellafesta, Creative Director

Jon Bergsman, Creative Director

Ebba Swartswe, Creative/Motion Designer

Lisa Harrling, Art Director

Amanda Rönn, Copywriter

 

Fotograf

Alexander Crispin

 

Läs Resumés artikel om kampanjen här: https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/apotekarnes-arliga-julkampanj-lyfter-fram-julens-kara-besvar/

More News

INSPO

May 9, 2025

WDW Weekend NO. 107

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 25, 2025

WDW Weekend NO. 106

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 11, 2025

WDW Weekend NO. 105

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 21, 2025

WDW Weekend NO. 104

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 18, 2025

WDW (be more) Creative – Om doft med Fredrik “Feffe” Dalman

WDW (be more) Creative är våra öppna frukostföreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

INSPO

March 7, 2025

WDW Weekend NO. 103

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

February 18, 2025

Get to know WDW Creative: Thilma Holmström

Read more

INSPO

February 14, 2025

WDW Weekend NO. 102

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

NEWS

February 12, 2025

Den visuella identiteten för Grammis 2025

Read more

NEWS

February 4, 2025

WDW tar steget till Singapore – utforskar nya insikter för Skandinavien

Read more

NEWS

February 3, 2025

Holebrook väljer WDW Creative Studio för att stärka och förnya varumärket

Read more

INSPO

January 31, 2025

WDW Weekend NO. 101

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

View all news

Subscribe to our newsletter

About
Let's Talk
News

Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Stockholm
  • Döbelnsgatan 35
  • 113 58 Stockholm Sweden
  • Singapore
  • 190 Holland Road
  • 03-15 278585 Singapore