Skip to content
  • About
  • About
  • Cases
  • Cases
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • About
  • Cases
  • News/Inspo
  • Contact
  • News/Inspo
  • News/Inspo
  • Contact
  • Contact

November 21, 2020

Get to know WDW Creative: Jon Bergsman

På WDW Creative jobbar vi alltid utifrån en liten kärna där vi skräddarsyr våra team utifrån kundernas behov. Idag är vi ungefär hälften projekt/produktionsledare och hälften kreatörer som jobbar på WDW. I artikelserien WDW (meet our) Creatives så har vi tidigare presenterat några vänner ur vårt nätverk men idag är det dags att presentera en av WDWs grundare. Säg hej till Jon Bergsman!

Hej Jon! Vem är du?

Jag har jobbat med varumärkesfrågor, reklam och grafisk design i snart 20 år och då både som anställd kreatör och partner på olika byråer.

På WDW har jag en roll som kreativt ansvarig och är med i de flesta kreativa processer. Ibland som kreatör eller som stöd och bollplank till teamet.

Du är en av grundarna av WDW, berätta hur det började?

Jag har alltid jobbat (och varit intresserad av) mode, musik, hotell, mat och dryck etc. Kort och gott allt det härliga i livet. Dock kände jag att jag kommit längre bort från det på den senast byrån jag var med och drev. WDW startades utifrån att vi ville tillbaka till att jobba inom livstsilssegmentet och ge oss förutsättningarna för det genom hur vi satte samman byråstrukturen och  sätta samman de bästa teamen för detta.

Var finner du inspiration?

Överallt skulle jag säga, men kanske främst i mötet med andra människor.

Vad är det bästa med att jobba på WDW?

Svårt att vara helt objektiv här, men upplever att vi verkligen brinner och är engagerade för de kunder vi har då de ligger nära våra intressen.

Jag upplever också att vi har en känsla i teamen att vi vinner och vi förlorar ihop, vilket i slutändan innebär att man vågar, för det är okej att inte alltid lyckas. Och vågar man när det kommer till kommunikation och design så vinner man ofta i slutändan.

Var är WDW om 10 år?

Då är jag övertygad om att vi har 1-2 kontor utomlands och att vi breddat erbjudandet med t.ex. arkitektur och varför inte en vinbar.

Vilka är dina bästa tips för att lyckas med riktigt bra reklam?

Tror som jag svarade innan att det handlar om att våga. Sedan är alltid en viss portion av självdistans bra att ha.

 

Personliga favoriter:

Tv-serie: Skulle säga att det är jämnt mellan Billions och The Wire.

Podcast:Spannarna i P1 eller Stil i samma kanal. Länge leve public service!

Bok: Ett litet liv av Hanya Yanafihara.

Restaurang: Finns så otroligt många bra restauranger, men skulle nog säga Bocca di lupo om jag gick på stämning och Test Kitchen för matupplevelsen. På hemmaplan håller jag Babette högt, FOOD (RIP) och min lokala granne Matateljen i Enskede.

More News

INSPO

May 9, 2025

WDW Weekend NO. 107

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 25, 2025

WDW Weekend NO. 106

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

April 11, 2025

WDW Weekend NO. 105

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 21, 2025

WDW Weekend NO. 104

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

March 18, 2025

WDW (be more) Creative – Om doft med Fredrik “Feffe” Dalman

WDW (be more) Creative är våra öppna frukostföreläsningar där vi bjuder in klarsynta personligheter och experter från olika områden, som erbjuder spännande insikter och nya perspektiv på kommunikation, kreativitet och innovation. 

Read more

INSPO

March 7, 2025

WDW Weekend NO. 103

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

INSPO

February 18, 2025

Get to know WDW Creative: Thilma Holmström

Read more

INSPO

February 14, 2025

WDW Weekend NO. 102

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

NEWS

February 12, 2025

Den visuella identiteten för Grammis 2025

Read more

NEWS

February 4, 2025

WDW tar steget till Singapore – utforskar nya insikter för Skandinavien

Read more

NEWS

February 3, 2025

Holebrook väljer WDW Creative Studio för att stärka och förnya varumärket

Read more

INSPO

January 31, 2025

WDW Weekend NO. 101

I WDW Weekend delar vi med oss av tips och härliga aktiviteter!

Read more

View all news

Subscribe to our newsletter

About
Let's Talk
News

Our philosophy is built on the idea that brands, products and services can grow and evolve by adding emotional values.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Stockholm
  • Döbelnsgatan 35
  • 113 58 Stockholm Sweden
  • Singapore
  • 190 Holland Road
  • 03-15 278585 Singapore